Rörstrand Bimbo/nya samlingen

När jag var på Hjärta till Hjärta sist så provade jag ju många fina klänningar, inlägget med bilderna på dem finns här. Men när jag var där fick faktiskt en sak följa med hem och det var ett kaffefat från Rörstrand som heter Bimbo, jag har sett serien på i alla fall ett par av de retrobloggar( loppislistan & ljuva 50-tal)
 jag följer och kunde inte motstå ett litet fat för en ynka 5 krona. 


Johan blev lite smått förälskad i dekoren så detta ska bli vår gemensamma samling, har letat runt lite och hittade ett bra inlägg på Porslinsbloggen så vet jag numera att det finns tallrikar i olika storlekar och kaffekoppar. I sommar blir det skattjakt efter både Bimbo och Tim från Rörstrand och mycket annat förstås!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty