badrumsbonanza

Badrummet i min, förlåt vår lägenhet i Motala behöver renoveras snarast då det är slitet och fult. Vi gav oss därför ut i på badrumsplaneringsrunda i Linköping då vi inte visste vad vi ville ha eller vilket utbud som finns. Rundan började på IKEA och där fanns inget vi ville ha till badrummet men köpte ett par småsaker till lägenheten(aka lampor och batterier) och en bit pizza var så vi skulle klara pärsen.

Sen gav vi oss av till Bauhaus som öppnat rätt nyligen, måste bara säga att det känns som att Tornby-området har exploderat och blivit enormt! Vi var även på K-rauta  Men åter till Bauhaus som gav mig ångest av någon anledning, Johans teori är att det var alla skyltar men oavsett varför så kändes det bättre vid avdelningen för badrum. Där Johan tog bilder på de saker som var i lagom storlek(läs: så litet som möjligt) även vi fångades på bild, är det inte lite vuxenpoäng att renovera sin bostadsrätt? jag tycker det i alla fall, undrar vad som kommer härnäst.. haha det vet jag redan och det blir köket!

Jag kanske drar ner på vuxenpoängen då jag envisades med att gå in i alla duschar för att se hur de "kändes" men hur annars ska man veta och det måste ju kännas rätt.. Denna var bra men hade liten text(ja, jag tänker skylla på det, alternativet är ju att se ut som en idiot ;).

Denna var också bra och stabil vilket jag undersökte när Johan tog bilden..

En sån här ska vi också ha så vi får torra, varma och mysiga handdukar.

Hemska duschkabin som ger mig klaustrofobi och gör mig olycklig! Bara se på mig så hemskt det känns, vilken tur att jag provade den så jag vet att jag INTE ska ha en sån, skiter i hur smidiga de är!

 Men en sån här däremot skulle jag inte tacka nej till, här pratar vi inte längre om vuxenpoäng och tantpoäng vilket jag tror kommer vara den form av poäng jag får mest av i framtiden.. Att badkaret har en stol och en dörr känns som en grymt bra lösning efter att jag halkat på väg ner, i och på väg ur badkaret så kanske skulle skaffa en sån här i alla fall.. Undrar hur jag ska motivera det för designteamet, som består av min kära familj, Johan och mig(med tanke på min åsikt så har jag ju en röst i alla fall=).

 Nu ska jag drömma om kakel, handfat och blandare, snacka om spännande drömmar(märk väl hur vuxen jag är för jag valde att skriva spännande istället för våta drömmar vilket var mitt första val, vuxen självcensur kan jag checka av och få poäng för också ;).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty