Min första västtyska vas

Idag åkte jag hem till Motala igen(åker hem åt båda hållen;) och för att få lite variation åkte jag via Vetlanda och stannade vid en loppis lite spontant. Loppisen i Haga bjöd på några fynd och det största är denna västtyska golvvas, den är knähög och märket är Scheurich vilket inte säger mig mycket men jag tycker om den ändå.

Den hade en tydlig märkning och etiketten sitter kvar, hur annars skulle jag veta märket ;). Priset på  75 kronor betalade jag glatt och bilder på de andra fynden kommer imorgon

Kommentarer

  1. Nu är du snart fast i porslinets magiska värld du också. Jag ska se om jag kan rota fram nån info om den där men jag är inte så insatt i just Västtyskt porslin, även om jag vet att det finns extremt mycket. Under efterkrigstiden ploppade porslinsfabrikerna upp som krokusar i Västtyskland, nämligen. Förrförra numret av Hus & Hem Retro handlade lite om just såna här vaser, om jag inte missminner mig.

    SvaraRadera
  2. Japp, jag är fast Otilia! Det vore jättesnällt, har letat runt själv men inte hittat så mycket men du har nog bättre koll än mig =). Undrar hur det kommer sig att det blev så poppis med just porslinsfabriker? Ska kolla om jag kan hitta det numret, vore intressant att läsa lite mer!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty