Från vinden

En lampa till köket, lämnad av tidigare ägare=) gratis är godast!

Ett par sockerlådor som jag fått(lånat) av mamma står nu i vardagsrummet med ett fat som Johan fått av sin mamma, ett tryck av en sko jag köpt av i London(och fjäskat som en galning för att få med mig som extra handbagage på ryanair). Min bebisskor, några böcker och ett pussel jag ska lägga så fort uppsatsen är klar får också vara med.

 Hade även ett par gamla resväskor som jag fått av släktingar för några år sedan, nu får de agera sladdöljare i vardagsrummet tillsammans med en vas från Uppsala Ekeby som även den kommer från vinden.

Hittade en väska igår med en massa roliga saker och här kommer skatterna bortsett från lampan=). En tekanna från England och ett fat från Polen som tål maskindisk så nu behöver jag bara en diskmaskin.

Tre Höganäskoppar i gröna nyanser, de är märkta med M-L Hellgren collection vilket inte säger mig nått men jag gillar färgerna och koppen känns som en klassiker.

Hittade även två fat, det vänstra är från Tyskland och har en chip tyvärr men tänkte den ska tjänstgöra som fruktfat=). Det vänstra är norskt och från Figgjo Flint, bilden gör inte färgen tyvärr då den ser lite mesig ut men det är riktigt fint både i formen och färgen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty