Gårdagens loppisköp

 Var på kanalloppisen i Motala och blev lite besviken, det var inte många bord uppställda och det blåste halv  storm men jag hittade några grejer. Det fanns en hel låda med serietidningar som Johan glatt genomsökte och plockade ut vad han ville ha och Fantomen till mig(han känner mig så väl=) och de kostade en krona styck så kalaset gick på 30 kronor.

Av samma kvinna köpte jag det stora måttet för 10 kronor, föredrar dom av metall då plast må vara färgglatt men är lite kritisk till det faktum att plast innehåller ämnen som är skadlig, dessutom är metall mer hållbart =). Det lilla måttet köpte jag på Erikshjälpen för en femma, provade även lite kläder men det blev inget som fick följa med hem.


Men denna glasburk i två lager är min favorit, fick informationen att den är från 50-talet då dessa burkar följde med i kylskåpen Electrolux gjorde. Vet inte om det är sant men jag gillar den skarpt och kommer användas flitigt men kanske inte bara i kylen för den är söt nog att stå framme tycker jag.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty