Prickig pärla och en dyr

Här är en av klänningarna jag köpte i tisdags på vår shoppingrunda, den prickiga uppenbarelse köptes på Hjärta till Hjärta för 150 kronor. 
Det känns som en sjömansklänning i en extra fin variant då den är prickig och väldigt skön, tror inte det kan bli mycket bättre. Tygkvalitén är lite tjockare och väldigt fin så den kommer nog användas mindre soliga dagar men det är ju gott i dem under den svenska sommaren så det ska nog gå bra. När jag hittar så här fina plagg blir jag glad, denna var dessutom den dyraste av plaggen jag köpte så det känns bra i alla fall(resten av fynden kommer en annan dag;).
Ibland tycker jag vissa second handgrejer är lite dyra men allt är ju relativt, brukar fundera över vad jag får för summan i en "vanlig" butik och oftast är second hand överlägset. Om inte priset är det så är kvalitet vanligtvis bättre och sen är det roligare att köpa second hand/vintage då är både skattjakt(som jag älskar) och så slipper jag ha på mig samma kläder som tio andra;). Klänningen nedan provade jag i Stockholm när vi var där i helgen och var väldigt fin men kostade 1699 kronor så den fick hänga kvar i butiken.

Kommentarer

  1. Monismo loor guapísima muy bonito tu blog espero te guste el mío me aria mucha ilusión te pasarás a verlo. Besossssss. Dolcebyvirginia@gmail.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty