Krigföring pågår

Jag för nu krig mot den förkylning som har blossat upp efter febern lagt sig. Har druckit apelsinjuice och echinagard sen frukost och har bombarderat kroppen och näsan med diverse preparat, nedan ser ni mitt överlevnadskit med barnnässpray då den för vuxna gör ont i min hjärna och annat skoj som gröna piller(Sinova;).


Dagens lunch lagade jag och Evelina tillsammans och den innehöll vitlök, chili, apelsin och ingefära så jag bör ta kål på lite baciller med den och gott var det också, receptet finns här.

Jag har även gjort en tillbringare av Nesims huskur som innehåller citron, ingefära och honung, sen är det ju ändå fredag så hällde upp det som en drink i ett fint glas med lite is så nu känns det lite mer kalas här hemma.! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty