Gårdagens runda

Vi gav oss ut på en joggingrunda igår och var fina i lila, jag var glad att komma ut trots att jag var seg och Johan var glad han med även om det inte syns på bilden. Det är tämligen omöjligt att ta en bild som vi båda blir bra på då vi båda är "blundare" så det här är den bästa även om Johan ser ut att sova. Jag ska jag springa tjejmilen i september och har anmält en kvartett från Växjö + Teresas syster och vi har döpt oss till "De flygande örnarna" vilket nog är det roligaste namnet någonsin(Veronica kom på det). Måste därför springa regelbundet nu för att klara och få en bra tid på loppet.
Men det gick inte så bra igår för jag kände mig seg från början och när vi sprungit i kanske 5 minuter började jag bli yr och stannade för att ta min akutmedicin. Sen kom vi inte igång mer för jag lyckades precis bromsa ett astmaanfall, vilket jag insåg när hjärnan började piggna till nått så när(blir seg som kola när andningen krånglar). Bra är att jag lyckats bromsa innan jag får ett regelrätt anfall med kollaps och dödsångest som följd för det är sjukt jobbigt för både kropp och själ. Mindre bra att jag mår rätt dåligt i alla fall för jag blir så trött, ser förmodligen ännu värre ut för Johan såg orolig ut nu när han kom hem och frågade hur jag mådde. När jag sedan sa bra men trött så sa han något i stil med att jag såg lite "förstörd" ut och efter en grundlig titt i spegeln kan jag inte annat än hålla med =P. Men sen har jag spenderat hela dagen med att transkribera och läsa så får väl skylla på det delvis då det inte är de mest uppiggande av aktiviteter.  


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty