Kläderna

Här kommer en del av de kläder jag införskaffat den senaste tiden, några är från trippen till Kallinge utanför Ronneby och resten är från helgen loppisrundor. Har även en del plagg som väntar på smalare tider innan de visas upp men det kommer snart tycker jag och då ska ni få se =).

Söt klänning från Erikshjälpen som Johan letade fram och tyckte jag skulle prova, den sitter som en smäck och jag har ingen klänning i denna modell så priset på 75 kronor kändes överkomligt. När jag kom hem insåg jag att de passade mina gamla glasögon så de lär väl användas någon gång för skojs skull.

Kjolen köpte jag på Östregården för 20 kronor och toppen inhandlades i Kallinge till det hutlösa priset 10 kronor, posen uppkom efter att min kära fotograf sagt att jag så ut som en sexig lärare(den var snyggare i mitt huvud än på bild;).. Kanske skulle byta karriär så här mitt i uppsatsen? Kjolen hade så söta detaljer att det snabbt åkte ner i korgen av bara farten med en läderkant och en lite flärp med något som påminner om en abstrakt fransk lilja, hur ska jag kunna motstå det?



Dessa klänningar införskaffades även dem i Kallinge, den ovan är i ull och lite samisk inspiration känner jag helt klart av och den betalade jag 75 kronor för, inget fynd men söt och varm. Klänningen nedan är min absoluta favoritklänning, lång, prickig och bekväm är den och trots att priset var 150 kronor fick den följa med hem och tackar högre makter för det för jag planerar att bo i den! Skärpet är från samma ställer och kostade 10 kronor, är på jakt efter färgglada lite halvsmala skärp som gärna får vara färgglada, hoppas jag hittar några i framtiden.

Denna klänning är otroligt snygg på för att inte tala om det coola tyget och figurkramande modellen som är väldigt smickrande för kurvorna, även den inköpt i Kallinge. Kommer inte ihåg det exakta priset men det var under 100 kronor i alla fall.

Detta var några av alla de plagg jag köpt i vår men har en del som behöver sys in, en klänning som behöver dragkedja och en del som behöver sys upp men bilder på dem kommer så småningom när jag hunnit fixa dem. 




Ps: alla coola modebloggare har snygga bakgrunder och bra kameror men jag är lite kaos så ni får hålla till godo med min variant med mobilkamera och sovrumsoreda  ;). 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fina nygamla gamla skor

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

uppfriskande och allergi