Helgens fynd..

I helgen har jag varit på loppisrunda både lördag och söndag, Johan och jag besökte Erikshjälpen och Lions loppis i Alvesta i lördag och tog en mysig fika på Café St.Clair. Ett otroligt mysigt kafé som jag vill besöka i veckan igen för de har gott kaffe(viktigast för mig;) och fika, underbar lokal och trevlig personal och mer än så kan man inte kräva tycker jag. I söndags fick jag med mig Veronica och två japanska utbytesstudenter till Östregården som ligger utanför Moheda, vi shoppade en del och fikade inne i lokalen(de har inte öppnat det vanliga kaféet än). 



Bilder från Östregården.

Jag köpte en oanvänd kastrull för 55 kronor, vilket enligt mig är ett fynd både för vi behövde en ny och dessutom är denna fina emaljkastull otroligt mycket sötare än en vanlig i stål, billig var den med. 

Bestick är något vi har ont av och min kära sambo är petig med just gafflar då han ogillar smala varianter för de är tydligen inte lika goda att äta med!? Han är bra söt han. Jag hade tur och snubblade på samma bestick som vi redan har från Ikea och nu har vi fem till av vardera och att slippa diska så ofta är värt 35 kronor. De söta besticken överst kostade 2 kronor styck och jag tyckte de var så söta så de fick följa med mig hem, blir nått nytt att hålla utkik efter i framtiden så jag får några fler.






På en liten loppis i Ör hittade jag denna söta skål/glas och kände igen mönstret, såg en likadan dagen innan för över 100 kronor så jag köpte den på studs. Det är en Arabia, designen heter Miranda och den finns i fler färger och modeller så även här har jag nått att hålla utkik efter på loppisar framöver.


På en av loppisarna i Ör var det ett bord med 10 kr saken eller 10 st för 60 kronor och jag hittade lite fina grejer. Glasen är från Sia glas i Kosta enligt en etikett och stora nog för att jag ska använda dem. Kannan blev riktigt fin efter en rejäl diskning och kommer användas så snart som möjligt, blomkrukan och vasen likaså för snart kommer det blommor.


Faten är från Vereco och jag köpte dem efter att jag hittat den lilla koppen(av samma märke) på Östregården för 2 kronor, jag har länge haft en förkärlek till dessa och nu har jag påbörjat en egen samling.


Köpte även lite kläder och det kommer bilder på dem imorgon då de är blöta efter tvätt för tillfället.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty