Vilken helg

Nu har jag flyttat min kompis från Växjö till Vetlanda, vi fick lite hjälp av Johan att fylla flyttbilen i fredag vilket var uppskattat av oss båda. Väl i nya "staden" fick vi dock klara oss själva och bära allt uppför 3 trappor, vilket naturligtvis inte var jätteroligt men måste erkänna att det gick ovanligt smärtfritt (brukar personligen svära mer och vara sur som ättika). Jag var chaufför i helgen och vi har åkt tur och retur till Vetlanda fredag-söndag, resan har gått snabbare varje gång och det är en väldigt fin väg med skogar och sjöar precis som Snåland är, OJ förlåt Småland..

Måste säga att jag är sjukt imponerad av oss, vi har inte bråkat (mer än vårt vanliga kärvänliga tjabbel) och alla hennes grejer som fanns i Växjö, är nu på plats i den fina nya lägenheten. Vi lyckades dessutom fixa lite nya möbler i lördags då vi började på Erikshjälpen i Växjö i för att sedan dra vidare till Vetlandas motsvarighet, denna butik är det lite av ett mirakel att vi hittade, då min gps vägrade fungera och vi bara hade några difusa vägbeskrivningar. Jag blev lite nya kläder rikare, ett par skor och två fina handväskor och är jättenöjd med de nya grejerna, ska leta upp min kamera och ta lite bilder så ni får se. Men nu ska jag ge mig ut på en Trummenad med Tozca, Ha en bra dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty