Det här med kaffet..

Jag skulle ju då sluta dricka kaffe hade jag bestämt, ivrigt påhejad av Johan och jag slutade med det trots huvudvärk, grinighet och allt vad det innebär. Men det höll inte så länge för jag gillar verkligen mitt kaffe, det piggar upp mig utan kalorier och jag tycker det är lite mysigt att dricka kaffe både med och utan vänner. Även om jag dricker te så vill jag gärna ha honung i och då blir det inte lika kompatibelt med min livsstil just nu. Jag har inte blivit något galet dietfreak, men jag har slitit hårt för att vara där jag är idag viktmässigt och jag har lika långt kvar innan jag är färdig. Så att dricka kalorier dagligen fungerar inte för mig just nu men jag gör det gärna ibland=). Dessutom så har jag på den senaste tiden märkt av en förändring av inställningen till kaffe, som inte sågs som något vidare hälsosamt förut numera anses vara riktigt nyttigt med både mineraler, vitaminer och antioxidanter. För att inte tala om den studie som visade att kaffe motverkade bröstcancer (jag dricker kaffe för mina tuttisars skull) och flera andra sjukdomar bland annat astma! (Källa www.kaffeinformation.se, på allt utom bröstcancern vilket jag hörde på radion). Jag få helt enkelt göra så att jag väntar med kaffe någon timme eller två efter jag ätit så inte mitt mineralupptag påverkas negativt!

För jag tänker fortsätta dricka kaffe, för det är ju som de säger "Once you go black, you never go back".

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty