Min första semsterdag!

Så idag var dagen med stort D för mig, jag har äntligen semester efter att ha jobbat i 8 veckor och även fast jobbet har varit både roligt och funkat bra så ska det bli skönt att inte ha ett schema att följa. Efter mitt arbetspass igår så var jag jättetrött och när jag skulle lägga mig hade ett visst litet svart fluff (gissa vilket) lagt beslag på större delen av mitt täcke och en bra bit av sängen. Det är en j*kla tur att hon är så söt som hon är för ibland är hon en aning irriterande och i vägen (vilket bilden tydligt demonstrerar).


Var seg som kola i morse men lyckades släpa mig upp vid 8 och ta mig en promenad som inte blev mer än 3.5 km lång men den var i alla fall uppiggande då jag gick från zombie till sengångare på ett kick. Jag och den fantastiska Lisa hade bestämt oss för att ha en av våra roliga Isa&Lisa dagar och vårt mål denna gång var loppisar och secondhand affärer o Motala med omnejd. Vårt andra stopp var Återvinningen i Motala där vi efter lite förväntad shopping åkte tillbaka för lite oväntad sådan, då jag köpte en spjälsäng (nej den är inte åt mig, jag är inte gravid utan den är till ett par goda vänner som väntar tillökning). Min bil är ju av en liten sort men med vår skarpa teknik och mad skills så fick vi in den och den står nu i tryggt förvar fram tills den ska åka vidare till Växjö.


Direkt efter shoppingen bar det av på bio med Johan och två busungar, vi såg Ice Age och jag måste säga att den var roligare än jag förväntade mig. Är ett stort fan av Ice Age-filmerna och var lite rädd att de hade förlorat sin charm men icke, jag har skrattat olämpligt högt vid flera tillfällen så jag är nöjd. Efter bion så lät jag dessa busungar sminka mig och de fick göra varsin sida av ansiktet och resultatet lovade jag att åka hem med (deras mammas idé;) och resultatet blev lite som en dag / kvälls makeup. Jag hade på mig den hem, men Johan fick handla på vägen hem då jag inte ville bli sedd som knäpp alternativt blind (vilket inte är dåligt på något sätt men jag ser ju faktiskt, vore falsk mer som marknadsföring). Ville inte heller skrämma några barn!



Tog dock av sminket innan jag och mamma gav oss ut på en sen promenad och jag höll mig på benen hela vägen, annars är jag väldigt bra på att snubbla och halka men inte idag så oj vilken bra dag detta varit, lite tråkigt att den är slut bara. Kan summera min första semesterdag som en väldigt rolig och fullspäckad sådan och nu ska jag sova gott så jag är redo för imorgon.. Natti natt!







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty