Skänninge marken

Idag har jag och majoriteten av min familj på Skänninge marken vilket är ett klassiskt augustinöje för mig och många östgötar för det är alltid mycket folk. Pappa stannade hemma för att koka de kräftor de fick över natten, jag hatar lukten av kokta kräftor så han var gullig nog att vänta tills vi åkt. Usch ve och fasa vad obehaglig jag finner den lukten, vid ett tillfälle när jag var yngre så satt jag på mitt rum när de började koka kräftorna och det slutade med att jag hoppade ut genom fönstret (det var bara ett par meter upp) och vägrade komma in fören de var färdiga. Nu äter jag ju inte döda djur längre men det gör ju bara att jag tycker ännu mindre om hela proceduren med dödandet och lukten är fortfarande en av mina nemesisar!

Men det var väldigt trevligt på marknaden och jag köpte ett mycket fint armband, Johan köpte ett linne och Tozca fick ett enormt ben som hon redan käkat upp. Det blev även lite nostalgiskt när vi köpte varsin frusen banan doppad i choklad, så enkelt och otroligt gott med strössel på dessutom.


Benet som Tozca fick var så stort att när Johan gav henne det så tappade hon det och det blev en sån smäll att hon vart rädd för det ett tag, men det luktade så gott att hon inte kunde motstå det så nu är det så gott som uppätet.

Jag köpte ett jättefint armband som kommer funka bra under hösten när det blir praktik och måste se professionell ut =) men vill inte släppa mina älskade färger. Det jobbiga var att välja vilket smycke jag skulle ha (hade för lite kontanter med mig) valde dock detta armband till sist men ska köpa lite mer grejer vid nästa lön. Vill ni se alla de andra fina smyckena kolla in  http://www.bonniedeluxe.se/Start/Smycken/Smycken.html den är väl värd ett besök!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty