Ingen panik eller rå fisk..

Hade "lite" panik i onödan igår, men det visste jag ju inte fören efter mötet på min praktikplats idag (typiskt  att man alltid inser sånt i efterhand ;). Mötet gick mycket bra och ser fram emot att sätta igång med praktiken snart, behöver komma in i plugget igen innan hjärnan blir för slapp av all ledig tid. För att inte tala om min dygnsrytm, den ska nu vändas tillbaka till att gå upp tidigt och lägga sig tidigt, vilket jag trivs bäst med om jag ska vara ärlig även fast sovmornar är underbara (men inte varje dag). Så imorgon ska jag upp tidigt och ta en promenad innan jag ska börja beta av alla "vuxen" saker som behöver göras, ska försöka komma ihåg att väga mig också (rapport kommer om det) hoppas jag gått ner lite i alla fall. Till och med förra fredagen hade jag tappat 15.7 kg sedan i januari och 6 av dem nu i sommar, så det går neråt relativt stadigt och det ska det fortsätta göra!


Dagens kvällsmat blev hemlagad sushi men gurka och avokado, detta har vi ätit två kvällar i rad på grund av att jag gjorde lite väl mycket ris igår. Sushi har varit en av de två maträtter jag saknat mest sen jag blev vegetarian (den andra är kebabpizza från Napoli i Motala) och har inte ätit det sedan innan jag blev vegetarian vilket är snart ett år sedan. Då jag fått för mig att vegetarisk sushi inte är gott, vilket känns något absurt idag då jag insett att jag gladeligen skulle äta det dagligen för att det är så mumsigt! Dock har jag tappat snitsen på att göra rullarna, för särskilt vackra blev de inte men det går att öva upp, var duktig på det när jag bodde hemma då mamma och jag käkade det med jämna mellanrum. Så nu går jag och lägger mig mätt och belåten och hoppas på en god natts sömn och en rolig dag imorgon med bra väder!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty