Spontanshopping ska snart ske..

Vi bor just nu i kaos och vi har i ren desperation att få ordning, har vi kommit på en (hyfsat) genomtänkt lösning.. Vi åker till IKEA och köper oss lite kaosdämpande förvaring så det kanske magiskt blir lite ordning på lägenheten. Min taktik att ständigt organisera om för att göra förbättringar (förhoppningsvis) hemma kanske inte känns så bra eller ens vettig just nu, men när det väl är färdigt så njuter jag för fulla muggar. Jag gillar att ändra om hemma, för om jag inte gör det känns det som att min kreativitet bara krymper ihop och hamnar i koma. Det måste hända lite hemma hos mig annars känns det så tråkigt och oinspirerade och det är inte känslan jag vill ha av mitt eget hem. Helst skulle jag flytta runt lite så att det ständigt blir nya miljöer och möjligheter till variation, men lägenheten vi bor i nu är väldigt fin och vi trivs bra i den. Dessutom finns det en risk att min familj tar avstånd från mig om de måste hjälpa mig flytta igen, min syster känner ett speciellt hat mot min möbler då en majoritet av dem har skadat henne på ett eller annat sätt. Så vi får vackert jobba med det vi har nu.. vilket inte är så illa om jag bara tänker lite logiskt.

Men nu ska vi till IKEA och köpa lådor av olika slag så det blir fint här hemma, sen är det bara att komma på fika =). Så håll tummarna för att vår plan fungerar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty