No more tenta..

Idag skickade jag in tentan jag tokskrivit denna veckan, har ingen aning om den duger eller om jag överhuvudtaget har gjort rätt, men detta lär jag märka tids nog så just nu njuter jag bara av lugnet före stormen. På måndag börjar min vardag igen, denna termin kommer innebär nästan bara praktik och det känns lite som att nu ska vi vara stora socionomer och visa att vi klarar det här med att jobba nu. Personligen så ser jag fram emot praktiken med en skräckblandad förtjusning, vi får väl se hur det känns om en vecka eller två. 

Har idag även hjälpt min mor med att slänga skräp på tippen, vilket höll på att ta kål på oss båda plus den stackars man som försökte hjälpa oss att slänga en trasig duschbrits.. Flera människor kom för att bidra med råd och förmodligen var de även beredda att ringa 112 när som helst, men vi överlevde och alla fick sig ett gott skratt. Var och drack kaffe hos mina trevliga kusiner med föräldrar, men alla åkte snabbt utom min stackars knäskadade kusin och stackarn kunde inte ens springa ifrån mig om han så ville, fast vi hade trevligt så han ville nog inte fly så många gånger ;). 
Var även förbi och tittade på basketträningarna nu på kvällen. Åh vad jag saknar att spela basket, det är det absolut jobbigaste just nu att nacken gör att jag inte kan spela! Tidigare har även vikten varit ett hinder, men nu är så mycket av den borta att jag skulle kunna springa och känna mig lätt som en fågel (iaf i de första 2 minuterna sen skulle verkligheten komma ifatt). Men jag har inte gett upp, kör rehab för hela slanten och ska ringa och kolla om jag kan få fortsätta med akupunkturen i höst som lite extra hjälp i den smärtfria riktningen. 


Jag har börjat anstränga mig för att inte alltid se helgalen ut på bilder, har känt mig rätt obekväm med att vara med på bild i flera år (kanske en chock för vissa med så har det varit) så har gjort galna miner för att åtminstone se rolig ut. Men nu vill jag även kunna se ut som mig själv på bild och inte bara som en galen/grimaserande bild av mig där jag ofta ser lite full ut vilket jag inte är på många av bilderna. Så nu utmanar jag mig själv att försöka se lite vettig ut på bilder samt publicera dem så andra kan se dem, att vara bekväm med allt är inte alltid det bästa för min personliga utveckling så nu kör jag på annat.
På bilden har jag ett linne jag köpt på cubus som var lite tajt från början men det är det inte längre, men det är skönt ändå så kommer ha mig det mer i framtiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty