Städning pågår..

Nu har vi äntligen lyckats placera alla möbler där de ska vara i lägenheten och det är nu bara att städa, organisera och rensa kvar, vilket lär ta ytterligare någon dag.. Fast framåt går det och jag kan se ljuset i slutet av tunneln. En av de misstag vi gjort var att fästa tvsladden med silvertejp på golvet, detta gjorde vi för att jag ständigt snubblade på den och det bara var en tidfråga innan jag slog halvt ihjäl mig. Ett bra val då men kladdigt som tusan nu i efterhand när tejpen är borttagen. Men jag kom på att en kompis tvättat bort klister med vodka, så gav det ett försök och nog blev det bättre alltid (även om det kan ses som slöseri med sprit)!


Mitt i gnuggandet tog Johan denna bilden, måste säga att jag är en väldigt färgglad städare. Hörlurarna köptes igår på vägen till IKEA och planen var att använda dem för att lyssna på musik i mobilen. Dock sket sig detta rejält då de inte fungerade alls ihop, men skam den som låter sig besegras av ett par galet gula lurar! Så jag letade fram min gamla Ipod som har hängt med i många år och överlevt en resa jorden runt (bra kvalitet på den=) och en annat påhitt. Fast det finns ingen musik på den som är nyare än 3 år så måste nog uppdatera den lite men tills jag orkar med det (läs: orkar tvinga Johan göra det åt mig) så kör jag på mina gamla låtlistor där det finns en massa minnen lagrade.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty