Hurra för mer kläder till mig!

Så nu är vi hemma i Växjö igen och det har varit underbart att få sova i min egen säng och ha lite mer variation på mina kläder. Jag har tappat 6 kg sen i början av juli så de kläder jag hade med till Motala i början av sommaren satt inte riktigt lika snyggt nu i augusti. Ett angenämt problem för mig på ett sätt men nu när jag slitit mig ner i vikt vill jag ju att kläderna ska sitta bra och inte få mig att se större ut, någon ordning får det ju vara. Så det ska rensas i garderoben snart och undrar hur mycket kläder som ska förpassas till de sälla jaktmarkerna(aka källaren).
Jag har pendlat en del i vikt under min vuxendom så jag har en smal, en mellan och en tjockgarderob. Nu är jag på mellangarderoben med några plagg från den större och den mindre, lite udda system kan det kanske verka men bra för mig, då det känns som att jag få en ny garderob fast det är kläder jag redan äger. Så det känns riktigt bra just nu, fast jag måste få någon bra anledning att klä upp mig snart så jag kan använda mina fina klänningar jag krympt i!

Det är kaos i vår lägenhet och det är ett kaos av rang även mätt med mina mått och jag är väldigt härdad efter att ha levt med mig själv i många år. Vi håller på att möblera om i vardagsrummet och sovrummet, samtidigt som jag rensar och organiserar om i resten av lägenheten. Ska det göras i ordning ska det göras ordentligt! Ska lägga upp bilder när det börjar arta sig lite, så nu är det bara för mig att ta tjuren i hornen och fortsätta så det blir ordning någon gång i år..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty