Belöning utan kalorier

Jag belönade mig med en liten shoppingrunda efter den kraniosakrala terapin (som i övrigt har verkat mirakulöst på min nacke) för att fira min viktnedgång på ett kalorifritt sätt. Så på Lindex gick jag lös på strumpbyxor som var på rean, vilket är ett måste i min garderob då jag bara använder klänning och kjolar (förutom vid träning och hemmamys). Hittade 5 par fina som bara kostade 30 kronor styck och två av paren hade kostat 179 kr, så ojoj vad jag fyndade, köpte även ett par svarta på HM som ska hålla in magen, meddelar om de fungerar eller inte. Denna belöning var för mig extra rolig då jag bara använt svarta heltäckande tidigare (med extremt få undantag) pga min vikt, och nu både kan och vill jag ha roliga och fina strumpbyxor, känns helt underbart om jag ska vara ärlig.
Fast mitt mål var ju att hitta ett par som jag kunde ha till min fina prickiga vintageklänning och till min lycka så hittade jag ett par mörkblå med vita prickar. Tvärtemot klänningens tyg, vilket jag som är galen i prickar tyckte var en alldeles fantastisk lösning!



Så här såg det ut i matchningen och jag fick beröm för min prickighet på kvällen när jag var på förfest med en massa roliga människor, varav flera jag inte sett på ett bra tag. Planen var ju att jag skulle gå ut på kvällen och dansa (nykter) men det sket sig ju för jag hade glömt bort min behandling, som man ska ta det lugnt och inte anstränga sig så snart efter. Så får gå ut och dansa i helgen istället och det ska bli jätteroligt men undra vad jag ska ha för strumpbyxor då...


Nu ska jag i alla fall göra mig i ordning för att åka till jobbet (till tonerna av Mozart), det är min sista jobbvecka nu, sen blir det semester tills skolan börjar! Även fast det är väldigt roligt att jobba så ska det bli skönt att vara ledig, jag hoppas på hyfsat väder och att sen bara få njuta tills jag storknar..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty