God "morgon"

Jag kom inte upp så tidigt som det var planerat igår men jag är pigg, glad och det ösregnar inte ute! Så det är en bra dag idag känns det som, kan glatt meddela att vågen och jag trivs bra ihop och jag har nu gått ner 17.2 kg. Målet är att ha tappat 18 kg tills praktiken börjar den 3:e september och efter idag känns det inte som något orimligt mål, tänker bara fortsätta på samma bana. Denna bana är vegetarisk och nyttigt med så mycket motion/träning som jag bara hinner och orkar med, trivs väldigt bra med det och äter med fokus på näring. Är inget fan av dieter då de känns som felriktade quickfix, som får en att gå ner för stunden (om du har tur) men som i längden gör det hela värre. Äter det jag vill men i "lagom" mängd vilket tog tid för mig att klara av, räknade kalorier (använde mig av viktklubb.se) i våras vilket var bra för mig då jag själv inte kunde lösa portionsmängden. Detta har jag dock koll på nu så räknar inte kalorier för tillfället då jag stadigt går ner i vikt och mår bra utan det hjälpmedlet, men kanske börjar igen om jag känner att det behövs.

I helgen blir det fullt ös, ska hjälpa en av mina bästa vänner att flytta från Växjö (tråkigt för mig, men blir säkert bra ändå) och jag ska köra en enorm skåpbil, det känns lite som att köra traktor! Ska bli spännande att se lägenheten (som har öppen spis!!!) men mindre kul att bära, dock har jag fått order av både henne och Johan att jag inte ska bära de tunga sakerna.. Så det blir att köra skåpbil ett par dagar nu och umgås med min "home-girl" så vi klarar oss utan varandra ett tag men jag har redan planerat att jag ska spendera lite tid framför hennes öppna spis med vin och marshmallows i höst!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty