Praktik panik

Så imorgon är det dags för mig att åka till min praktikplats för hösten och jag är jättenervös, vet inte vad jag ska ha på mig eller hur jag ska bete mig.. Ahh hur ska detta gå! Men trots mitt inre kaos så har jag väl listat ut att jag måste vara mig själv (okej, kanske en något nedtaggad version av mig), men hur gör jag med kläderna. Jag vill ju inte vara för slappt klädd (händer inte så ofta med min garderob så länge jag inte använder träningskläder) men att se för uppklädd ut är ju minst lika illa! Varför äger jag inga jeans, så enkelt det skulle vara, fast nu gör jag ju inte det så får ha klänning eller kjol som vanligt. Fast för många är ju dessa plagg lite mer uppklätt och jag vill ju inte att de ska tro jag är dryg eller snobbig, åh vilket dilemma jag har(ja jag vet att det är ett I-landsproblem då jag både har kläder och studerar).

En bra sak är i alla fall att jag ätit hemgjord sushi (vegetarisk förstås) till kvällsmat och är väldigt mätt och belåten för gott som tusan var det, vilket känns skönt en nervös kväll som denna. Men nu ska jag prova kläder till jag känner mig nöjd med en outfit, ni kan få en bild på vad det nu blir imorgon. Håll tummarna för mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty