Hugedamig

Idag vaknade jag till ljudet av spöregn vilket i och för sig är mysigt, om det inte varit för att mamma och jag igår bestämt att vi skulle gå en promenad i Borensberg på minst 7.5 km. Vilket i sig inte är några problem, jag gillar att gå men det fanns ju en risk att vi drunknade av allt regn eller minst blev dyngsura efter första backen och de kändes inte så lockande. Så jag låg kvar i sängen och smidde en lömsk plan samtidigt som jag blängde surt på regnet och den planen var att vi skulle träna på crosstrainern idag så vi slipper bli dyngsura. Var nöjd med min lösning och går ner för att prata med mamma, som till min chock har hon redan klätt på sig träningskläder och dessutom sminkat sig inför promenaden (vilket jag tyckte var lite dumt för Alice Cooper-looken passar ingen förutom just mr Cooper). Men hon sa att hon behövde åka in till Motala för att köra pojkarna på basketläger så de slapp vara blöta hela dagen.

Så jag kan träna inomhus idag =) till Tozcas lycka, hon hatar regn väldigt mycket! Med jämna mellanrum så får hon följa med på en längre promenad fast det regnar (vi bor ju ändå i Växjö) och hon är alltid sur som ättika efteråt och blänger surt på mig i timmar efteråt. Hon är aldrig så snabb att kissa som när det regnar vilket är rätt skönt fast idag var jag sympati-ute med henne i trädgården och tog en vacker sommarbild..


Fötter mot strand får ju alltid sjukt många likes! Detta är min variant, bleka fötter mot poolskydd fullt med vatten och frömjöl som är så sommarsnyggt och härligt, tyvärr ser man inte hur mycket det regnar men det kan nog alla lägga till genom egen fantasi eller bara kolla ut genom fönstret ;). Denna bild ger mig en stark impuls att måla tånaglarna så det ska jag göra nu innan träningen, lite färg behövs en dag som denna!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty