Segsöndag

Det är söndag och jag känner ett starkt behov av att bara vara, vilket kan kanske bero på bubblet jag drack igår på inflyttningskalas som blev allsångskalas(mycket trevligt och jag börjar vänja mig av med den dödsångest jag tidigare fått av att sjunga). Men mest tror jag det beror på att denna veckan varit rätt galen med tvådagarstenta, direkt till Kalmar för Olle Waller-eventet med P6lnu och sen mer skola i form av föreläsning och uppsatsplan. Men nu har jag i alla fall sovit i fatt några av timmarna och ätit en bra frukost så känner mig lite piggare.

Vad jag borde gjort/behöver göra:

  • plocka i ordning
  • fila mer på uppsatsplanen
  • ta en promenad
  • vårstäda, organisera om och rensa i lägenheten och förrådet
Vad jag har gjort:
  • legat i soffan och suttit lite
  • målat naglarna
  • druckit kaffe ur finmugg och ätit minibiskvier jag själv bakat
  • kollat på 2 avsnitt av Supernatural som jag redan sett(det är en sån dag)
  • samt läst en massa bloggar av olika slag

Men nu är klockan 17 och jag borde nog ta och klä på mig riktiga kläder istället för morgonrock och ta tag i dagen lite i alla fall.

Här är en länk till receptet på minibiskvierna om ni är sugna på att prova dem: http://santoshasveganblogg.blogspot.se/2012/11/enkla-chokladbiskvier-agg-mjolk-och.html


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty