Gårdagens maträtt och fluffet idag

Maten blev iinte så lyckad, rent av oätlig i stora mängder då det var så stark att vi satt och svettades. Smaken var dock god innan den gjorde ont, nästa gång blir det mindre chili och svartpeppar. Här är receptet och det hette något så fint som Svartpeppartofu, klart det skulle smaka svartpeppar men min mun domnade bort vilket i och för sig chilin kanske bidrog till. Det skulle vara åtta stycken enligt receptet men jag tog fyra vilket var ett tips om man inte vill ha för starkt och tre msk svartpeppar istället för fem men det blev ändå för starkt. Men receptet ska få en chans till och då ska jag se till att vi inte riskerar brännskador men om man gillar väldigt stark mat kan det nog vara en hit. Här har ni bildbeviset på maten igår, jag kommer snart laga tofu igen för den blev väldigt god även fast såsen var snudd på dödlig(mina ögonlock svettades). Idag blev det dock ingen ny mat för jag blev intervjuad till en tjejs masteruppsats och hon var så trevlig att vi pratade i en timme efter intervjun var avslutad och då orkade jag inte laga mat. Men jag kompenserar genom att göra 2 nya rätter imorgon, då går veckan jämnt ut i alla fall.


Idag var sista dagen Tozca har sitt fluff kvar och vi firade detta med en promenad i snövädret, imorgon ska hon klippas. Blir spännande att se resultatet, hon ska klippas här i Växjö och det har vi inte provat tidigare. Alla blir så chockade ner de ser henne klippt för hon blir så otroligt lite, i hennes fall är det mest päls( det var en Ice age referens om ni missat det;)!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty