helgen och måndagen

Sen i fredags har jag hunnit med mycket men att blogga har inte varit en av dem men nu är jag igång igen. Jag började min fredag med att åka med Amanda till Ronneby där vi möttes upp av den fantastiska Mathilda som tipsat oss om en grym secondhand affär och grym var den. Åkte därifrån 12 plagg och 3 accessoarer rikare och inte jättemycket pengar fattigare men det blev inte superbilligt då jag köpte en klänning för 150 kr men den var värd varenda krona. Efter visiten körde vi tillbaka till Växjö och fikade på Johanbakade bullar under bilresan, väl hemma packade jag bara väskan och sen åkte jag och Tozca till Vetlanda för en övernattning hos Nesim.  Tozca var inte förtjust i att sova i hennes lyhörda lägenhet och väckte oss flera gånger genom att skälla hysteriskt men tills sist somnade hon och det blev tyst.
Jag var segvaknad men när jag kom upp och gått ut med hundskrället väntade lyxfrukost a la Nesim vilket är som en bra hotellfrukost och det var en perfekt start på dagen. Efter det åkte vi till Erikshjälpen där jag handlade lite mer bra saker och sen åt vi god falefel till lunch och sen  bar det av hem till Växjö. Hann även fixa i ordning i sovrummet, där det nu är ny färgsättning som är lite vårigare och ca 1 kg mindre damm. Sen åkte jag och hämtade Johan som kom med tåget till Alvesta och spenderade Earth hour i bilen och på Willys, lite smått pinsamt och sorgligt men vi var hungriga och kylen ekade tom. 
Söndagen städade jag och försökte peppa och förbereda mig inför examinationen som var idag och bestämde mig för att nu ska det bli ordning med mat och träning.

Idag hade jag examination hela förmiddagen och var beredd på krig om jag ska vara ärlig, för även om jag tyckte vår uppsatsplan var bra så trodde vi skulle bli rejält grillade. Naturligtvis var vi sist och jag hann bli skitnervös(tvingade Evelina att hålla mig i handen mer än en gång, tur att hon är supersnäll;), sen blev det vår tur och han sa inte alls mycket och framför allt var det inte särskilt mycket negativt sen var det dags för det enskilda betygssamtalet fick vi godkänt, utan komplettering. Jag fick anstränga mig för att inte utföra någon segerdans och sen försökte vi få feedback inför uppsatsen, vilket vi fick. Efteråt var vi i chocktillstånd men väldigt glada och nu är jag ledig en vecka, med gott samvete och det känns underbart! Dock bestämde vi att vi skulle läsa lite om en annan teori men det valde vi själva i vår lilla uppsatsdemokrati så det är nu semester som gäller och lite frivillig läsning för en gångs skull. Mitt i all denna lycka så glömde jag att träna men skötte maten bra =).

Imorgon blir det en joggingrunda på morgonen och sen en lunchdejt med Johan, så nu tänker jag sova så morgondagen kommer fort!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty