Motiverande ting

När klockan ringde i morse var jag villig att betala för att slippa gå upp, segaste morgonen på länge men upp kom jag ändå. Idag slapp jag dock den hemska larmsignalen från igår och bara det gav en hyfsad start på dagen trots energibrist. Ska ta mig igenom dagen med hjälp av mitt älskade kaffe och min bästa t-shirt som jag har på mig när jag behöver lite extra smarthet. Dock glömde jag mina glasögon hemma och det känns sorgligt för jag tycker om dem, även om det råder delade meningar gällande om de får mig att se smartare ut.

Trycket talar för sig självt tycker jag och det har gått bra än så länge för oss så den fungerar helt klart, för oj vad mycket smarta saker vi skriver.. Eller det vet vi ju i och för sig inte förens på måndag då det är examination men tills dess tänker jag vara positiv och tycka vi är briljanta, mycket roligare än att ta ut olycka i förskott! 

Måste naturligtvis även visa min fina perkulator som jag fick av min snälla pappa när han uppgraderade sig till en större och modernare. Den är verkligen jättebra och kaffet blir kalasgott, funderar på att blir lite kaffenörd(har ju inte tillräckligt med nörderier redan;) mala egna bönor och annat skoj, men måste nog lära mig lite om kaffe först. De fina burkarna i bakgrunden är ett långlån från min kusin som jag hoppas jag aldrig behöver lämna tillbaka, de är så fin och praktiska att jag har dem framme jämt.
Nu ska vi skriva lite till och sen skicka in uppsatsplanen, så det går att få helg denna veckan!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty