Veckans utmaning..

Blir att laga en ny maträtt varje dag =) Känns som att det behövs lite förändring här hemma förutom vårifieringen och därför har jag har härmed infört veckans utmaning. Att få in lite nya rätter på vår repetoar var dessutom nödvändigt för vi börjar tröttna på våra "vardagsrätter" och det är inget kul att känna sig oinspirerad i köket eller ännu värre när man ska äta. Idag blir det lite asistisk stil med wokad brysselkål med qournstrimlor, receptet hittade jag här http://vegoriket.se och är från den 7 februari i år. Mycket rolig vegan mat på den sidan om ni är nyfikna det är en av mina favoritbloggar för den förenar nytta med nöje och är så fin. Mitt blir dock bara vegetarisk pga qournet men det blev bra ändå och till blir det ris och ja jag äter ris i Sverige men det är motvilligt.


Det blev riktigt gott men det var ingen rätt som gjorde sig rättvis på bild direkt utan ni får prova själva och se, meatfree mondays är något alla borde ha. Att laga mat utan kött är väldigt nyttigt och det krävs lite annan mat än de vanliga kötträtterna och sen är det ju sällan dåligt att prova på nya saker i matväg(om man inte är allergisk förstås). Nu ska jag krypa till kojs och försöka komma på fler utmaningar till kommande veckor =).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty