Tradera i mitt hjärta

Jag har blivit beroende av tradera, skapade ett konto för ett par år sen och efter att ha läst massor av roliga keramikbloggar(lista kommer längst ner) så bestämde jag mig för att spana in tradera. Mest som tidsfördriv vilket kan te sig lite ironiskt med tanke på att detta var dagarna före 2-dagarstentan förra veckan, fast jag tar mig ju tid om något gör mig glad. Även fast jag nu har blivit vuxen så blir jag löjligt glad av fina saker, bara att titta på dem på datorn är roligt och att gå på loppis är bättre än skattjakt! Min ursprungsplan var att kolla om det fanns fler delar av Rörstrands Tim och det fanns det, men de var dyra eller om det nu är så att jag är för fattig ;). Anledningen till detta är att jag fick med några halvstora tallrikar i en loppislåda för flera år sen och jag älskar dem, de är så fina med sin enkla dekor och mat smakar jättebra på dem. Hittar någon några delar så hojta gärna till så jag får chansen att utöka min lilla samling.


Dock gav jag ju inte upp bara för att det inte gick bra med min ursprungsplan, jag kollade runt på andra serviser(fler än jag vill erkänna) och sen hoppade jag vidare till mina älskade textilier. Om vi säger så här det finns en anledning till att jag har en massa kläder och ett linneskåp som är fullt med fina tyger och sytillbehör. Det är för att jag älskar tyg i alla dess former, framför allt de med fina färger och/eller mönster, så jag shoppade loss lite på tradera för mindre summor och de går inte sönder i transporten heller. I tisdags så kom allt samtidigt och det var jättekul att öppna alla paket, vann två dukar och två gardiner. Gardinen längst upp till höger skulle jag ha i köket men jag missade ju det här med att mäta så den är ca 30 cm för kort, det felet kommer jag aldrig göra om. Men jag löste det fint i köket ändå, bilder på det kommer imorgon.


Här är de två bloggarna jag började läsa, väldigt fina!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty