ingen klippning, sen mat och te

Jag tog fel på månad på Tozcas klippning, om nu undrar när det upptäcktes det när vi var på parkeringen ute vid Smålands flygplats där Tex & Terry har sin lokal. Lite irriterande men vi åkte till en hage där fluffet kan vara lös så hon är jättenöjd, jag orkar mest inte blir sur för sånt här händer mig hela tiden och vara sur hela tiden är inget för mig. Just nu lagar jag en väldigt sen lunch och det blir vegetarisk kålpudding jag hoppas den bli god för det är en gammal favorit från mina köttätardagar. Men innan dess blir det lite afternoon tea kokt i ett av mina loppisköp från den här underbar loppisrundan med tjejerna. Jag köpte trots att den var ful och sliten (både repor och bucklor så den behövde ett kärleksfullt hem) och kokade te en gång och det smakade förj*la illa och jag blev sur så den blev inmosad längst in i kastrullskåpet som straff för sin dåliga smak. Men nu har jag googla runt lite och hittade ett tips om att använda ättika så jag har kokat vatten och ättika i den och sen diskat ut den. Hoppas det funkar och happy tea time!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty