Dagen och snigeln

Vi höll vad vi lovade igår och började dagen med en joggingrunda/promenad för det blev lite gång också för jag har ingen vidare kondis just nu men ge mig ett par veckor så blir det andra bullar. Planen är att köra varannan dag på jogging och promenad vilket Tozca kommer älska och sen styrka tre gånger i veckan om nacken klarar det(ska börja försiktigt). Jag känner mig riktigt peppad faktiskt och Johan ska haka på för vår plan är att vi ska bli ett sånt där vältränat par som är snudd på irriterande hurtiga och kära i varandra och sin träning. Har vid ett svagt ögonblick gått med på att ha som gemensamt mål att vi ska springa en halvmara nästa år och om det ska gå ihop sig behöver jag träna och bli fit som bara den och det fort. Johan som fortfarande påpekar att det är så lätt för honom att springa för att han har ett "naturligt löpsteg" kommer få konkurrens som som bästa löparen i hushållet(om vi bortser från hunden som inte går att trötta ut). 

Dessutom har vi haft en Isa&Johan-dag med lunch på Izakaya Moshi och åt dumplings som var fantastiska och sen var vi på några loppisar, gick på stan och kollade in resterna av bokrean. Vi kom hem med ett par blomkrukor, en kökshandduk och en snigel som var smutsig och därför bor i duschen för tillfället(därav den dåliga bilden). Sir Snygel den II är namnet denna kruka/husdjur fått av Johan och den var så udda att vi var tvungna att köpa hem den, får se vilka blommor som får bo i den i sommar men den gör en glad i alla fall.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty