Promenad utan skav

Jag har ett par MBT-skor som jag köpte för att dom är väldigt bra att gå i för kroppen, men har knappt använt dom för jag får skav och blåsor på hälarna. Jag har inte råd att köpa skavsårs plåster för att gå i mina redan dyra skor. Men när jag var hemma så köpte jag nya joggingskor på Team Sportia i Motala för dom är bäst på skor och fötter tycker i alla fall jag. Så hittade ett par bra skor som dessutom var på rea så hurra för min tur. Men det viktigaste jag fick veta var hur han som hjälpte mig inte fick skavsår, detta är ett knep han tror så mycket på att han kommer äta upp mina skor om jag fortfarande får skav..








Så denna kombination ska tydligen vara oslagbar, först ett lager vaselin på fötterna (ser inte fram emot den delen), på det ett par nylonstrumpor, över det vanliga strumpor sen är det bara att sätta på skon och gå. Jag har ingen aning om detta kommer fungera men som jag ser det så är det en vinnvinn situation för mig, antingen så slipper jag skav eller så får jag se en människa försöka äta upp mina tegelstenar till skor! Så nu ska jag bara smörja in mig sen är det dags att gå.. Så får vi se vad som händer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty