Gratis tårta är den godaste!

Idag gick vi upp tidigt för att åka till Grand Sammarkand som gav de 500 första som kom dit tårta! Under träningen igår så berättade Sara att det är 1 års jubileum och när vi kollade upp det så såg vi att det var gratis tårta och det går ju inte motstå. Så vi gick upp tidigt för att hinna få en bit och det var det värt, tårtan var jättegod men kanske inte den näringsrikaste frukosten vi ätit.



Men Sara och Johan blev glada ändå över att få en bit gratis tårta och det var mer tårtlängder än jag sett tidigare, tyckte det var roligt att se flera långbord med tårtor. Sara hade sin skoväska med sig, den är svår att missa och jag blir alltid glad av den, dessutom hoppas jag att hon vinner Carlings alla tävlingar som hon var med i så hon får mer kläder..



Men det bästa med denna Sammarkand visit var att jag numera har en cykel! Med bara 7 veckor kvar till Tjejvättern så måste jag börja cykla om jag ska orka med de 10 mil som rundan innebär. Så imorgon blir det en premiärrunda  på denna skönhet och hoppas jag orkar mer än vad jag tror, sen är det bara att fortsätta trampa tills jag och min rumpa vant oss. Köpte cykelbyxor och hjälm också så det ska nog bli bra, dessutom var det 20% på valfri vara så fick allt jag köpte gick på mindre pengar än om jag bara köpt cykeln en annan dag, det kallas för FLYT! Vi hann med en tripp till centrum också där jag köpte nya gardiner till köket som jag hoppas ska passa, lite omväxling förnöjer. Nu ska jag dricka en kopp kaffe till sen lägga mig och läsa lite i nya Family Living, gillar den tidningen för det finns en massa olika typer av artiklar och allt de har i den tidningen kostar inte skjortan. Så ser min plan ut för den närmaste timmen, måste säga att jag ser fram emot den.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty