har du sett maken till mask?

Titta vilken stor mask jag och Tozca stötte på under vår kvällstrummenad (trummenad = promenad runt Trummen) igår. Den var enorm, kan inte ens minnas när jag sist såg en mask i den storleken fast tror inte jag kollar efter mask så ofta men denna kunde jag inte missa, har sett ormar som är mindre!



Efter examinationen av b-uppsatsen så kom jag hem både sur och besviken, fick en komplettering då vi måste se över språket och göra vissa saker lite tydligare. Jag hatar att misslyckas och detta kändes som ett misslyckande från min sida, blev bara arg på mig själv för att jag inte presterade bättre. Men  examinatorerna sa att vi hade fått med allt som behövdes, att vi absolut skulle se detta som en förberedelse inför c-uppsatsen och att det var en bra första uppsats men att vi bara skulle se över språket så vi är ordentligt förberedda. Men ändå känns det surt, även om jag vet att de har rätt och har accepterat att det är en läroprocess (nästan;) och njuter nu av att ha en ledig helg.
Väl hemma så mötte jag en nyduschad och blöt hund som frös så i denna position satt vi i 2 timmar, Tozca under en handduk och en dubbelvikt filt över sig och lite extra värme från sin varmblodiga matte. Nu har hon torkat bra, luktar godare och är lite mer nöjd med livet. Men det är svårt att vara sur när jag myser med en så mysig och söt vovve. Ska dra mig till gymmet ikväll med Sara, dags att jogga i intervaller så jag får upp konditionen lite men först ska jag fixa lite mat så jag inte får warpsyn igen.


Titt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty