blommor och roliga leksaker


Jag har idag sovit i en evighet och vaknat med något som jag liknar med baksmälla (fast jag inte druckit en dropp alkohol) så kom jag igång med mig dag. Efter lite fixande hemma och promenerande med Tozca så blev det en fika på Tuvan, där jag dessutom ska jobba nästa onsdag. Men på vägen dit fick jag denna underbara blommande syn, trots det något deprimerande vädret med regn så är det vår och färgerna börjar komma tillbaka!






Efter en väldigt trevlig fika så gick jag och handlade lite mat så jag har frukost imorgon, utanför ICA så träffade jag min gamla granne som hade en ny leksak. En radiostyrd skateboard/longboard vilket är helt underbart roligt, jag som vanligtvis vägrar ställa mig på något som har hjul var tvungen att prova. Måste erkänna att det finns en liten del av mig som vill ha en, så sjukt roligt och ett alldeles fantastiskt transportmedel. Men skulle nog skada mig rätt allvarligt och det har jag varken tid eller ork till, fast vem vet det kanske blir en galet onödigt leksak till mig eller Johan, han kan ju åka på det mesta så han skulle nog gilla den.  


Ska försöka sova för imorgon är det dags för PPU och mer förberedelser inför opponeringen, som jag inte ser fram emot. Har svårt att se tjusningen i att leta fel i det folk ansträngt sig i och sedan kritisera det, dessutom vill jag inte att någon ska göra det mot min b-uppsats heller. Min kloka mamma har lärt mig att har man inget snällt att säga så ska man inte säga någonting alls, frågan är om det argumentet biter på examinatorn .. Får väl sova på det och se hur det känns imorgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty