Påskhelgen..

Det har blivit vår i Östergötland, men det är ju april så lite snö är ju obligatoriskt!
Jag blir lycklig varje gång jag ser en tussilago och tror inte på att våren kommit fören jag ser en.
Så det var en trevlig syn för mig och det fanns så många att mamma kunde plocka en liten bukett som stod på påskbordet. Det var väldigt gott med påskmat och jag saknade inte kött denna högtid heller, även om min kära mamma oroar sig lite för det (hon är fin min mamma). Men ack och ve vad mycket godis jag ätit över påsken, känns som om jag varit konstant hög på socker!





När vi var hos Johans pappa så uppfanns det en ny "sport" squarepong, det gick ut på att kasta den lilla pappersasken över ett bord (som är långt). Johan och hans bror uppfann den lite av en slump men kul var det, stackars Johan fick stryk av sin bror i första matchen med 2-3. Sen när han spelade mot mig så ledde han med 0-2 men jag som är en så cool spelare vände och vann! I finalen mot brodern så vann jag i sudden death, så jag är den första squarepongmästaren! Hurra för mig..




Min härliga b-uppsats kompanjon kom till Motala och det andra vi gjorde efter att ha spanat in loppisen på hamnparkeringen var att äta. Jag har ju tjatat om att Motala har den bästa pizzan så det var upp till bevis, så vi tog henne till Valencia som är Johans favoritpizzeria. Hon höll med om Motalas överlägsenhet på pizza fronten och åt upp hela sin pizza, vilket är ett bra betyg!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty