Fredagssega

Jag har haft en bra dag men känner mig lite urlakad efter att ha avklarat min första praktikvecka, glad för att det gått så pass bra och lite mer socionomig nu när jag har fått lite erfarenhet. Var så glad när jag åkte hem och tänkte på hur skönt det är jag att jag börjat hitta lite, detta var ju att ropa hej innan jag ens sett bäcken för jag åkte åt fel håll 2 gånger på vägen hem och tvingades vända båda gångerna! Mitt lokalsinne var visst i klass med en papperssvalas idag, jag tänker naturligtvis skylla på sömnbrist.. Fast jag lyckades i alla fall komma hem till sist vilket jag var glad och tacksam för. Var duktig när jag kom hem med och gick till UB för att lämna tillbaka böcker och skriva ut studiehandledning och de artiklar vi ska läsa, så jag har allt varit lite produktiv även efter praktiken.

Fast nu sitter vi här, 2 trötta socionomstudenter, i min soffa denna fredagkväll, folk festar och har roligt i lägenheterna runt min, medans vi sitter och slömyser i soffan i väntan på att få orken att gå och lägga oss. Har under kvällen avhandlat det vi kan dela med oss av kring vår praktik (har en hel del sekretess att ta hänsyn till) löst lite världsproblem, ätit och bara umgåtts i lugn och ro (även kallad komahäng;). Vi är båda helt matta efter alla intryck vi fått i veckan, men hoppas att en sovmorgon ska råda bot på det! Imorgon ska jag med hjälp av Teresa försöka få ordning på alla mina kläder, eller det är planen men vi får se hur det går under dagen.. Håll tummarna för oss!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty