För jag har joggat runt Trummen, för jag har joggat runt Trummen...

för jag har joggat runt Trummeeeennnnn, fy f*n vad jag är bra! Har ikväll sprungit runt hela Trummen med Johan och Tozca, vi skulle inviga våra nya joggingskor(jag och Johan alltså, inte hunden) som vi införskaffade i fredags för en nätt summa;). Vi fick provspringa och hålla på för att hitta bra skor som passade, jag springer helgalet om jag ska vara ärlig, snett och dant så det fick bli de skorna som var mest uppbyggda för att motverka detta. Johan å andra sidan har ett "naturligt löpsteg" (jag är inte lite avundsjuk och Johan har väl nämnt det 25 gånger i helgen för att retas) och kan springa i vad tusan han vill men jag fick honom att köpa ett bra par som underlättar hans löpning.


Men återigen till hur fantastiskt duktig jag är! Tycker att jag ser riktigt pigg ut på bilden nedan och den tog Johan när vi kommit hem, jag är lite kär i mina skor och dessutom misstänker jag att de är magiska. Bär fortfarande på ca 15 kg extra (men är sjukt glad för den 18 kg jag har tappat hitintills) och jag tog mig runt Trummen på mina andra joggingrunda i Växjö (sprang intervaller några gånger under sommaren men var aldrig upp i mer än 7.5 min sammanlagt) så detta känns stort för mig. Det är 3.65 km runt Trummen och jag klarade det utan att gå eller stanna, vet ärligt talat inte om jag någonsin sprungit så långt då jag aldrig varit så förtjust i att jogga utan bara gjort det på sommarträningen för att jag var tvungen och då dessutom maskat så mycket jag kunnat. Men nu har jag gjort det i mina fina magiska nya skor och är löjligt lycklig, tveksamt om det kommer vara lika skönt imorgon när träningsvärken kommer men det är det värt. Nu ska jag pallra mig i säng så jag orkar med morgondagen och dess utmaningar, ska drömma om mig och mina skor på en strand i månskenet tror jag =P Natti natt!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty