Husbyfjöls marken

Som traditionen är så går jag alltid på denna marknad och det är en god dos av nostalgi, även fast jag inte längre åker karusellerna eller tittar storögt på alla leksaker så kommer jag ihåg känslan av utopi som marken
gav mig som barn. Detta år gick jag med min kära mor och träffade en massa människor som jag inte sett på jättelänge, blir alltid så glad av att träffa roliga människor som jag inte ser så ofta längre. Få se till att träffa lite mer folk när jag är hemma under hösten, men det kan jag inte planera för på några dagar till (måste få mitt schema för praktiken).

Hittade en t-shirt som fick både mig och mamma att haja till innan vi båda började gapskratta, så sjukt rolig, opassande och fantastisk. Köpte den dock inte, kändes lite drygt om jag skulle köpa den till Johan (storhetsvansinne;) men den var ett trevligt inslag i marken.


Mamma och jag fick även i oss de numera obligatoriska churrosarna (vet ej hur det stavas eller hur det böjs) denna marknadstradition startade i Spanien där vi alltid åt det på de olika marknaderna och vi fortsätter med detta Borensberg. De äts med en massa socker och var goda men något stabbiga så blev väldigt mätt på min churroslunch men det var det värt. Nu ska jag pallra mig i väg till Motala för att leta i mitt gamla förråd efter lite kläder som envisas med att inte bli hittade, men idag ska jag hitta dem! Åker dit beväpnad med ficklampa och tar med mig en banan och vatten ifall det drar ut på tiden, om någon vill göra mig sällskap är det bara att ringa.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty