Hämden på Wilson efter en jobbig dag.

Jag trivs väldigt bra på min praktik, idag var jag av en anledning inne i en väl inrökt lägenhet och trots att jag inte reagerat på cigarettrök på länge så resulterade detta i andningssvårigheter(astma). Kändes inte så farligt i början men då jag glömt min astmamedicin hemma så blev det lite jobbigt, så jag blev körd i ilfart till vårdcentralen där jag fick medicin fort som tusan. Det hävdes rätt enkelt och det är knappt jag kan räkna det som ett anfall, men oavsett namn så mådde jag inget vidare efteråt, var skakis av medicinen och hade ont i bröstet. Min handledare sa åt mig att vila lite under lunchen och då jag var helt slut (som jag blir när andningen vägrar funka) så jag låg och slumrade ett tag på soffan, eftermiddagen fick jag spenderar på kontoret (tål allt där;) läsandes och skrivandes trots att jag kände mig relativt ok. Dock påpekade flera att jag såg väldigt blek ut, men jag tog mig igenom dagen utan några fler missöden och lär inte glömma medicinen på ett bra tag.. Det ömmar fortfarande när jag andas och smärtar när jag andas djupt men jag andas så jag känner mig nöjd ändå, dock skippar jag att träna idag av uppenbar anledning.

Men när jag kom hem från praktiken var Johan iväg och tränade men Tozca mötte mig som vanligt, hon är fin fluffet. Gick in i köket och drack lite vatten och när jag kom ut såg jag någon i vardagsrummet och skrek rätt ut, för att sedan börja skratta när jag inser att det är Johans träningsdocka Wilson som står där (han är nyinflyttad från idag). Dock bestämde jag mig för att hämnas, då han är gjord för att slå och sparka på så var det ju ingen bra idé (sen andas jag ju inte så bra heller;) så jag blev kreativ istället. Resultatet blev väldigt fancy om jag får säga det själv!


Så nu är jag glad och nöjd över min ljuva hämnd men blir rädd varje gång jag ser honom trots hans nya outfit. Hmm kanske skulle sminka honom lite ?! PS: Jag är ok, andas som jag ska(typ iaf) Johan är hemma och har koll på mig och jag har medicin i kroppen, nu ska jag bara sova så kommer jag må bra imorgon. Sov så gott ni med !

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty