Vilken dag!

Denna dagen började jag med skön sovmorgon och sedan bar det av på en mils promenad med Tozca och mamma (resultatet = imorgon blir det en mindre promenad för vi är ömma som tusan all tre;)

Efter den rundan, som jag döpt till megamonsterrundan så var det bara att duscha och snygga till sig inför en tripp till Vadstena och världens bästa Lisa. För första gången någonsin (när jag varit där) så var det öppet på röda korset i Vadstena och jag köpte en jättefin blus för den blygsamma summan 30 kronor! Hurra för second hand som gör det möjligt att köpa mer än ett plagg per halvår/samt slippa ha samma kläder på sig som 15 andra när man går utanför dörren=). Ska ta lite bilder på alla mina sommarfynd snart för det har blivit några fina grejer nu.


Efter vår "spending spree" så satte vi av mot parken och glass som vi sedan avnjöt i varsin solstol med slottet som utsikt, måste säga att det kändes väldigt härligt och somrigt. Jag hade dessutom lyckats pricka in veckans nostalgi afton så efter glassen så fanns det en massa roliga bilar att kolla på, och fullt med folk var det också.. Vid detta laget hade vi hunnit bli hungriga så vi drog ihop ett gäng och gick och hämtade mat från pizzerian som vi efter lite köande och väntande kunde käka nere vid vattnet. Pizza bli aldrig så god som när den äts med goda vänners och med en utsikt över solens nedgång över Vättern. Sommarlycka på hög nivå.

När jag sedan åkte genom motala så fick jag syn på en vän som varit utomlands i många år och jag har inte träffat henne under hela den tiden. Så jag stoppade henne lute halvdramatiskt och det är jag glad för (även om jag nog skrämde henne lite först) för oj vad roligt det var att se henne, så vi ska ta en fika snart för hann inte med så mycket prat som vi behöver ta igen! Så min dag summerar jag som underbart fantastisk.. och nu ska jag sova för min mamma deklarerade när jag kom hem att "imorgon är det städdag" så nu vet jag i alla fall vad jag ska göra innan jobbet=P. Puss och god natt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty