Jag var en bitterbulle förra helgen!


Förra helgen så var det Vansbrosimmet, jag, mamma och min underbara kusin skulle simma tjejvarianten på 1 km då vi gör tjejklassikern. Jag skulle ju cyklat Tjejvättern i juni men min nacke gjorde det omöjligt då jag bara kunde cykla nån mil innan det värkte så mycket att tårarna kom och då det förstörde hela planen då det skulle vara en rolig grej så jag fick anse mig besegrad av min nacke och vilade den helgen. Så förra helgen var det dags för min andra planerade premiär och den del som jag var minst orolig för då jag gillar att simma väldigt mycket och inte är så känslig gällande kallt vatten.
Men på fredagen vaknade jag tidigt (skulle jobba) och inser att jag har jätteont i min hals och bihålorna, men jag pallrar min upp och försöker komma igång för oftast känns det värst på morgonen, för att sedan vända när man är igång. Fast det blev inte så istället började jag inse att jag nog hade rätt hög feber, så ringde och sjukanmälde mig (mina underbara kollegor löste det så jag kunde kurera mig) och det började då gå upp för mig att jag behövde ett mirakel för att bli frisk och under dagen så inser jag att mitt mirakel inte infunnit sig utan jag mår bara sämre.

AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH j*la, f*bannade, p*ss, sk*t! Är en bra sammanfattning av de ord som kom ut från min mun efter denna insikt, så otroligt irriterande och orättvist och sjukt j*la surt för mig. Min plan att ha tjejklassikern med dess tävlingar som ett mål med min träning och viktnedgång bara skiter sig för ANDRA gången, vad är det här för något. Lördagen som skulle vara min simdag spenderade jag med hög feber i värmen, bitter och sur som en miljard citroner och det var naturligtvis jättesynd om mig (lätt syndast om mig i hela världen, MINST;) som det brukar när jag är sjuk. Det fälldes även en hel del stora tårar och svors en massa över mina bakterier och febern som kom med dem.


Så detta är en bild som beskriver mitt kurerande den dagen, i min bästis för dagen bäddsoffan framför tv:n, med Tozca som sällskap och mina SvampBob pyamasbyxor för pepping. Jag mådde ok igen på måndagen och även fast jag var sur som ättika så var det väldigt roligt att träffa min kusin och hennes man även om jag inte kunde följa med till Vansbro. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty