Min sommarplåga

Är att jag aldrig hinner med allt jag vill/behöver, för det är på sommaren allt ska hinnas med. Jag ska läsa böcker som inte har med skolan att göra, vila lite, plocka bär, lata mig i solen eller skuggan, träffa alla som bor i Östergötland eller snarare alla som inte bor i Växjö och dessutom skriva 6 sidor hemtenta.! Hmm känns som att jag får skippa sömn om jag ska hinna med allt, för mellan vila, jobb och träning så hinns inte så mycket med eller kanske snarare är för trött för att komma på vad jag skulle hinna med nu igen.
Jag har dessutom insett att jag känner för många trevliga människor som jag vill spendera tid med men vet inte hur jag ska hinna med alla (dagens i-landsproblem). Både familj, vänner och bekanta som alla har en massa roliga saker som jag vill ta del av men hur ska jag hinna med, blir så frustrerad över mitt rika sociala liv ;).

Men nu ska jag inte vara ett neggigt ägg utan försöka gör det bästa av saken, har en massa saker som jag ska göra i helgen och kommer hinna träffa en hel del folk så det blir säkert bra. Imorgon blir det till exempel kalas, lördag kompisträff och på söndag blir det kalas för min kusin i Västerås, så det blir t om en road trip med mina syskon!
Med denna något ansträngda positivism går jag och lägger mig och ska sova så gott!! (ännu mer ansträngt) och imorgon ska jag hinna med allt!! (nej nu börjar jag nog hallucinera) Natti natt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty