Ett par loppisfynd..

På Återvinningen i Motala hittade jag sallad/kål keramik som jag tyckte var både fin i färgen och lite rolig så jag slog till och köpte dem för 85 kronor, vilket jag tycker är ett bra pris för fem delar. Så nu har jag äntligen salt och pepparkar som kan stå framme på bordet och se söta ut hela tiden.


Älskar denna knyttröja som jag köpte på Röda Korset i Vadstena för 25 kronor, kommer nog använda den en hel del framöver. Alltid roligt att hitta kläder som jag vet att jag kommer älska att ha på mig!


Men nu ska jag städa lite och vika den sista tvätten innan det bär av till Motala igen. Vi har bestämt att vi ska ta oss tid att stanna och titta på det vi vill på vägen hem, kanske någon liten loppis eller ta en glass på något mysigt ställe. På vägen till Växjö i torsdags så insåg vi att vi alltid har bråttom när vi åker, det handlar alltid om att ta sig från A-B fortast möjligt men inte denna gången. Nu ska vi ha det trevligt och mysigt på vägen hem, även fast vi har åkt vägen massor av gånger men idag är målet att uppleva något nytt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty