Promenad och prickar

Har hunnit gå en morgonpromenad med mamma och hunden vilket var en väldigt bra start på denna dag och märker att kondisen börjar bli lite bättre eller om det bara är jag som blivit lättare, men oavsett anledning så känns det bra. Avslutade med en smoothie gjord på kokosmjölk, banan och mango, otroligt somrigt!
Dock har jag skallebank pga av kaffeabstinens, åh vad jag ångrar mitt beslut att sluta dricka kaffe även om det är längden är rätt beslut, så känns det sådär bra i nuläget. Fick veta att kaffe halverar kroppens upptag av järn och magnesium som både är mineraler som kan vara lite svåra att få i sig som vegetarian, så den lilla delen av min hjärna som är logisk bestämde att det fick vara nog med kaffe på en daglig basis. Jag har inte råd med både mitt dyra rättvisemärkta och kravodlade kaffe (det enda som är etiskt försvarbart=) och kosttillskott, så jag slutar med båda och blir rik istället! Men idag ska jag på kalas så kanske kan ta mig en kopp för att fira födelsedagsbarnet ;). 

Men nu ska jag snygga till mig lite, tror jag ska ha min nya fina prickiga vintageklänning som jag inhandlade tidigare i sommras. När jag sedan kom hem och visade den  blev mamma och pappa helt chockade för min älskade farmor hade tydligen en nästan likadan när hon levde. God smak går tydligen i arv!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty