Akupunktur överraskning!

Jag fick för lite över ett år sedan en whiplash och den har mestadels varit smärtfri (förutom de första 3 månaderna och några veckor förra sommaren efter någon brud armbågat mig i nacken när jag dansade, samt någon dag/vecka här och där). Men de senaste 2 månaderna har jag haft ont hela tiden och varit väldigt stel så har börjat gå hos en sjukgymnast som har gett mig order om att inte styrketräna på ett tag och "lyssna" på nacken, lite surt då jag gillar styrketräning. Idag hade jag mitt tredje besök och han var förvånad över att jag inte blivit bättre, hans nya förslag på behandling var AKUPUNKTUR! Ena delen av hjärnan tänkte "åh något nytt (för mig, vet att det är en uråldrig behandlingsmetod) och spännande" den andra delen skrek "AHH nålar" men det var ett kort skrik och är ju väldigt nålvan (efter en ofrivillig rabiesbehandling) så nyfikenheten vann.

Att få nålar instuckna i nacken och axlarna var ju inte skönt men smärtan var mesig jämfört med vanliga nålar, så jag somnade mellan omgångarna. Detta kan ju ha att gör med att jag är trött efter att ha börjat min dag med att köra bil i 2.5 h och därför var lite trött, men nålarna släppte nog lös en massa mysiga kemikalier. Så nu sitter jag hemma i soffan nästan 6 timmar senare och är alldeles "fluffig" i huvudet så det blir nog inte så mycket gjort idag men jag är glad ändå. Ska ut på en lugn promenad ikväll med sällskap så jag inte lägger mig och somnar någonstans =) eller snubblar ner i sjön eller något annat klumpigt som vore så typiskt mig. Nu ska jag vila lite mer, kanske borde handla någon mat också så jag inte bara lever på mina älskade finncrisp..

Är det någon som vill höra rabieshistorien så får ni fråga!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty