Tjejdagar, cyklar och chockande skyltar

Jag hade måndag-tisdag besök av mamma och syster, vilket var väldigt roligt! Syrran har inte varit i Växjö förut så visade dem runt på campus, sen var vi en sväng på Grand Sammarkand i måndags och min mamma hittade en jättefin jacka men den var slut i hennes storlek, oflyt. Men vi svängde även förbi Biltema för jag behövde lampor till min cykel och ett par glasögon så jag slipper kisa som en galning när jag cyklar då alla skogens insekter verkar sikta på mina ögon. På Biltema så hittade min kära syster sin drömhjuling, den var inte den snabbaste men den vägde upp för detta tillkortakommande med en massa ROSA! Vi får väl se om hon cyklar Vätternrundan med den nästa år, eller glider runt på stan..


                                                      

På tisdagen så åt vi lunch på Kafe Deluxe som ligger inne i centrum, mamma och jag har tänkt äta där några gånger tidigare men det har antingen varit fullt eller stängt men denna gången blev det av. Jag är lite kär i Kafe Deluxe måste jag erkänna, de har vegetarisk mat som är helt fantastisk! Ingen tråkig micrad, färdig, degig grönsaksbiff där inte, utan det är god och kreativ mat och det gillar jag skarpt. Gillar när en restaurang tar all mat på allvar och inte bara den mat som innehåller mördade djur. Efter maten gick vi runt på stan och inne i en affär som jag inte varit inne i tidigare så hittade syrran jackan som mamma tittade på dagen innan, i hennes storlek, så min fina mamma har nu en ny vårjacka och en väldigt snygg sådan måste jag säga. Vi gick in i en mysig inredningsbutik och syrran hittade denna charmiga skylt..


Mamma skrattade så hon fick tårar i ögonen, jag försökte bara lista ut var den skulle passa hemma hos mig.. gillar kombinationen av en väldigt vacker skylt och en text som är lite bitsk och elak men ack så rolig. Hoppas familjen kommer på besök snart igen det var skönt att träffa dem och få visa mer av min nuvarande hemstad, som är rätt trevlig och bra. Tror de hade trevligt och var nöjda med besöket. Fast de såg lite chockade ut när vi satt och fikade vid 3-4 tiden i måndags och grannarna satt utanför sin lägenhet i overaller och festade, vet inte om det var overallerna, att det en måndag eller det faktum att de söp redan klockan 3-4 som var mest chockerande för dem, förmodligen kombinationen av dem alla. 


Men nu är klockan 21.30 snart så jag ska gå och lägga mig, Johan har liknat mig vid ett barn som vill vara vaken men som sitter och nickar till hela tiden. Nu leder Sverige med 2 mål så känner mig rätt lugn, så nu ska jag lägga mig så jag orkar med att fixa det sista på utvärderingsuppgiften imorgon. Samt slipper ramla ur soffan för att jag somnar sittande, det skulle Johan aldrig låta mig glömma. Hejja Sverige!(ska jag skrika i sömnen nu)..










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty