uppfriskande och allergi

Nu är jag tillbaka i Växjö efter att ha fullföljt mitt uppdrag som hus och djurvakt(ok, Johan har hjälpt till mest) och har därför spenderat mycket tid uppe i Östergötland. Vilket har varit skönt av flera anledningar, bla inga grannar som har fest eller spelar musik sent på kvällarna, lugn och ro, mys med extra djur och mycket basket. Känns som jag har gjort lite av en comeback på basketfronten för jag har hunnit med två träningar och dessutom har jag dömt easy-basket, vilket var jätteroligt och på lagom nivå för mina något rostiga domarkunskaper då det handlar om att barnen ska ha kul. De räknar inte ens poäng! Känns uppfriskande nu när man hör så mycket om elitsatsningar från väldigt ung ålder och blodigt allvar i en ålder när barnen bara borde ha roligt.

Men nu är jag i all fall hemma och mitt sovrum är så dammigt att jag känner av min kvalsterallergi (som bara krånglar om man är extremt dålig på att städa) borde kanske skämmas men jag orkar inte bry mig.. Ska ta en allergitablett och sova för det känns som ett fantastiskt härligt alternativ framför att damma, dammsuga och torka golvet, det får vi göra imorgon..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty