Uppdrag granskning

Jag är rasande, vad är det för fel på människor?! Hur kan man skriva sådana saker till en annan människa. De som svarade på frågorna verkade tycka det var helt ok att skriva till en tjej som klagat på H&M ströja att hon borde utsättas för våldtäkt och diverse andra hemska saker då det "sas" på facebook. Detta hatet fick hon för att hon inte tycker att ett stort företag ska glorifiera en person som dömts för sexuellt utnyttjande med en t-shirt, gissa vad.. Det tycker inte jag heller och det håller nog även andra med mig om. Visste inte att Tupac var dömd för detta, då jag inte är intresserad av vare sig honom eller hans musik. Men nu vet jag och tycker att det är hemskt att han hyllas, håller med om att H&M borde ta bort dem om de nu var okunniga nog att tillverka dem från början.

Gällande programmet vet jag inte vad som skrämmer mig mest: Att dessa killar tycker att det inte är så farligt att skriva att någon borde våldtas och skadas på andra sätt då det är på facebook, som tydligen är någon liten låtsasvärld där man man kan vara en så stor idiot som man vill (vilken frihet för dessa "män" då man slipper använda så stora delar av hjärnan). Att polisen inte ens tittar på det utan lägger ner utredningen innan den ens börjat och inte verkar ta detta på allvar. Eller hur många män som tänker och dessutom skriver sådana vidriga saker bara för att någon väljer att ta upp fakta som är negativ om ens idol eller vad nu Tupac är för dem.
Och gällande det vet jag inte om det är mest provocerande hur omogna och små de är eller att de väljer att haka upp sig på en så liten sak när det finns så mycket hemskare saker i världens just nu.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty