Just det

jag klarade min komplettering och har nu slutfört 5 terminer på socionomprogrammet! 150 högskolepoäng har jag samlat på mig, minns hur stolt jag var när jag fick min första och hur coolt det kändes. Nu 2.5 år senare tycker jag att det känns precis lika bra och är nöjd med mitt val av utbildning. Idag var jag på föreläsning med en walesisk professor som heter Judith Phillips, ämnet var socialt arbete med äldre. Nu är jag lite sugen på att åka till Swansea på studiebesök för att lära mig mer om socialt arbete i Wales, kanske kan få in något besök i England också med lite tur. Jag är övertygad om att kunskap om hur andra länder organiserar och utformar sitt social arbete är viktigt även för mig som planerar att arbeta i Sverige. När man lär sig om hur det är i andra länder så lär man sig även om sitt eget och får upp ögonen för både bra och dåliga delar och vad som kan förbättras. Så ska ta tag i det och se om jag kan få till ett besök!

Åkte en sväng på skidorna tidigare idag och det gick bra till min filtret på min andningsmask ramlade av och fortsatte ramla av.. Imorgon är det jag som ringer tillverkaren och frågar varför de vill ta kål på mig! Den kan ju inte bara ramla av när jag behöver den för att kunna andas men vi får se vad de har att säga till sitt försvar. Men ännu värre är att jag inte fick chansen att skoja/skrämma skiten ur någon!! Fast det hade iofs krävt att jag åkt ifatt någon och är inte riktigt där än, om det inte är några barn ute i spåret men det skulle bara vara elakt och dessutom lär de inte förstå Star Wars- referensen, så det skulle vara slöseri med ett bra skämt också och det skulle vara förskräckligt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty